Maak interne bedrijfscommunicatie beter met narrowcasting

De interne bedrijfscommunicatie is vooral bij grote bedrijven moeilijk om goed te organiseren. Alleen al het feit dat veel medewerkers niet of nauwelijks hun e-mails lezen maakt het lastig iedereen op de hoogte te brengen van belangrijke mededelingen en leuke nieuwtjes van uit het bedrijf. Met narrowcasting kun je dit probleem echter uitstekend het hoofd bieden. Dit vertaalt zich in digitale schermen die je her en der ophangt. Op deze schermen toon je de informatie waarvan je het belangrijk vindt dat je personeel ervan op de hoogte is.

interne bedrijfscommunicatie

Zorg voor goed materiaal

In theorie is narrowcasting een prachtig communicatiemiddel, maar als je niet de juiste materialen in huis haalt dan heb je er nog weinig aan. Zorg ten eerste voor software die tegemoet komt aan datgene wat je er uiteindelijk mee wilt gaan doen. Laat een narrowcasting aanbieder je gerust overtuigen van een systeem dat zo gebruiksvriendelijk mogelijk is. Daarnaast is de kwaliteit van het scherm natuurlijk belangrijk. Ga daarbij niet per se voor de goedkoopste variant. Essentieel is dat je de informatie op het scherm immers gemakkelijk kan lezen, of je nu ver weg staat of dichtbij.