Het vergroten van je naamsbekendheid

Als je een eigen onderneming hebt en je wilt meer naamsbekendheid verwerven dan zijn er diverse mogelijkheden. Je kan op een vakbeurs gaan staan, flyers uitdelen in een drukke winkelstraat of je naam koppelen aan een plaatselijk goed doel. De meest voorkomende vorm voor het verwerven van naamsbekendheid blijft echter adverteren. Door te adverteren laat je je business zien aan de wereld. Van gedrukte media zoals tijdschriften, kranten of televisie, door te adverteren word je zichtbaar voor potentiële klanten. Niet alle advertenties zijn even goed , je input en keuzes bepalen of je advertentie middelmatig of spectaculair wordt. Onderzoek alle mogelijke media. Sluit niets uit vanwege ideeën die je hebt. Vraag mensen naar hun mening, vraag prijzen op en onderzoek je opties. Niet elk medium is geschikt voor elke business, maar soms is uitproberen de enige manier om erachter te komen of iets werkt. En als het werkt kan je met relatief weinig inspanning een grote doelgroep bereiken.

Online vindbaarheid

Naast de hierboven genoemde vormen van adverteren is online adverteren een van de snelst groeiende middelen om bekendheid te verwerven. Tegenwoordig gaan we niet meer online, maar leven we online. Consumenten zijn op ieder moment van de dag op zoek naar informatie, diensten en producten: in de ochtend bij het ontbijt, onderweg naar werk of ’s avonds op de bank. Het is belangrijk om daar aanwezig te zijn, waar jouw potentiële klanten zich bevinden, online dus. Jij moet er daarom ook voor zorgen dat je online zichtbaar bent. Steeds meer bedrijven zien het belang van b2b marketing in. Het onder de aandacht brengen van jouw producten of diensten bij je potentiële klant is van groot belang om succesvol te zijn. Zakelijke relaties zijn vaak voor een langere periode en de omzet is groter dan bij particuliere klanten. Ook kan je een digital marketing bureau inschakelen. Zij bedenken dan voor jouw bedrijf een passende online marketing strategie.

De effecten van online adverteren

In veel gevallen is het directe effect van adverteren moeilijk te meten. Als mensen je advertentie lezen en tot aanschaf van je product overgaan is het lastig te achterhalen of dit door de advertentie is gekomen. Online is het wel beter te meten en als mensen online tot aanschaf overgaan, kan je vragen op basis waarvan ze de beslissing genomen hebben. En bij online adverteren is zo ongeveer alles te meten van het aantal views tot de tijd dat men op je site verblijft. Uiteindelijk kan je op basis van die gegevens een keuze maken wat voor jouw bedrijf de beste optie is.